Alveolit (Dry Socket) Nedir?

Alveolit diş çekim bölgesinin yani çene kemiğinin iltihaplanması durumudur. Genellikle 20 yaş dişleri çekimi sonrası görülür. Yapılan araştırmalara göre alt yirmilik dişlerde daha sık görüldüğü gözlemlenmiştir.

Ağrısı diş ağrısından kat kat daha yüksektir.

Alveolit Neden Olur ?

Diş çekimi sonrası yaranın bulunduğu bölgedeki pıhtının bazı nedenlerden oluşmayıp oranın kuru kalması sonucunda oluşur. Yani yara kapanmaz ve pislikler ve yemek artıkları çekim bölgesinin içine girer.

Başlıca nedenleri şunlardır :

Çekim sonrası tampon uygulamasının yapılmaması.

Çekimden sonra sigara içmek.

Pipet kullanmak ve o bölgedeki pıhtıyı kaldıracak herhangi bir şey yapmak.

Kötü ağız bakımı.

Alveolit Olmamak İçin Önlemler Nelerdir ?

Çekimden sonra 20-25 dk tampon uygulanmalı.

Çekimden itibaren 3 saat boyunca bir şey yiyip içilmemeli.

Çekimden itibaren 32 saat boyunca küçük taneli sert yiyecekler yenilmemeli. ( Yumuşak şeyler yemelisiniz. )

Çekimden itibaren 48 saat boyunca alkol / kola / kahve gibi sıcak asitli , alkollü şeyler yememelisiniz. ( Eğer diş çekimi ameliyatsız geçtiyse. Ameliyat olduysanız 1 hafta dikkat etmelisiniz bunlara. )

Çekimden sonra 24 saat boyunca sigara içmemelisiniz. 24-48 saat boyuncada eğer dayanamıyorsanız az içmelisiniz.

Çekim olduğu gün gargara ve dişlerini fırçalamayın. Ertesi gün her öğünden sonra tuzlu su veya gargara suyuyla ağzınızı yavaşça çalkalayın.

Çekimden itibaren 32 saat boyunca vücudunuzu yoracak ağır aktivitelerden uzak durun.?

Alveolit Nasıl Geçer ?

Diş çekiminden 2-4 gün sonra o bölgede dayanılmaz bir ağrı oluştuysa büyük ihtimalle alveolit oluşmuştur. Kendi başınıza , ilaç alıp diş fırçalamakla geçmez. Mutlaka doktora gitmelisiniz. Ardından o bölgeyi tuzlu su ve gargara suyuyla günde 4-5 kere yıkayın. Doktor büyük ihtimalle güçlü bir dişe özel antibiyotik yazacaktır onu kullanın. Bazı durumlarda alvojel adlı özel madde o boşluğa koyulabiliyor. Doktora gidip burda yazanlar uygulandıktan sonra 24-48 saat içerisinde ağrı geçecektir. Geçmiş olsun.

Gece ağrıdan duramıyorsanız yapabileceğiniz pek bir şey olmadığını bilin bu yüzden acil diş hastanesine gitmenizi öneririz. Eğer özel doktorunuzdan başka bir yere gitmekten çekiniyorsanız bu durumun ağrı kesiciyle ve kolonya gibi yanlış yöntemlerle geçmeyeceğini bilin. Diş hastanesindeki doktor yüksek ihtimal ile o boşluğu temizleyecek ve eğer hastanede varsa alvojel ve benzeri adı olan bir ilacı o boşluğa yerleştirecektir. Bu ağrıyı büyük ölçüde azaltacaktır. Ardından 1 yada 2 gün sonra yine doktora gidip tekrar o bölgeyi temizletmeniz ve ilaç koydurmanız gerekebilir. Dikkat ederseniz bu durum en geç 72 saat içerisinde geçecektir.