İmplant Dişlerin Ömrü Ne Kadar Sürer ?

Home / İmplant Tedavisi / İmplant Dişlerin Ömrü Ne Kadar Sürer ?
İmplant Dişlerin Ömrü Ne Kadar Sürer ?

İmplant günümüzde oldukça yaygın şekilde yapılan bir diş tedavisidir. Günümüzde yaygın olmasının en büyük sebeplerinden biri ise insanların son zamanlarda sahip olduğu kötü alışkanlıklardır. Bunun yanı sıra doğuştan gelen asimetriler de olabilir. Eksik bir diş varsa bunun yeri çene kemiğine yerleştirilen genellikle titanyumdan oluşan diş kökleri ile doldurulabilir, veya asimetriye sahip ya da çürümüş dişiniz çekilip aynı şekilde çene kemiğine koyulan diş kökleri ile bu asimetri giderilebilir. Yani dişleriniz ile ilgili hem estetik bir sorun varsa, ya da sağlıksal bir probleminiz varsa bu tedaviyi gözden geçirmenizde fayda var.

Peki implant yapıldıktan sonrası ne olacak ? Tedavi sonrası aynı şeyler tekrar başımıza gelebilir mi ? Tedavinin ömrü ne kadardır ? Başarısız olma ihtimali var mıdır ?

Öncelikle , implant nedir öğrenmek istiyorsanız tıklayın.

Dental İmplantların Ömrü

İmplant tedavisi çok yüksek ihtimal ile başarılı geçen bir tedavidir. Eğer araştırıp iyi bir doktor tercihi yaparsanız bu konuda uzun bir süre başınızın ağrımayacağına emin olabilirsiniz.

Eğer tedavi sonrası söylenen her şeyi yapar ve doktorunuzun dediklerinin dışına çıkmazsanız, bu tedavi bir daha ömür boyu gerekmeyecektir. Hayatınızı geri kalanında tekrar diş sorunu çekmeden özgürce gülümseyerek devam edebilirsiniz.

Fakat yine de bazı dış etkenler sebebiyle de bu tedavinin ömrü kısalabilir. Bu dış etkenlere bağlı olarak implant tedaviniz ortalama 25 yıl sürecektir. 25 yıl her ne kadar uzun bir süre olsa da elbette hiçbir insan tekrar diş ağrısı çekmek istemez. Çünkü diş ağrısı en zorlu ve acı veren ağrılardan biridir. Bu süreyi uzatmanın yolu ise diş sağlığınıza çok önem vermenizden geçiyor. Hatta normal hayatınızda verdiğinizden daha fazla önem vermelisiniz. Dişlerinizi sıklıkla fırçalamalı, yediğinize içtiğinize dikkat etmeli, çok sert şeyler tüketmemeli ve darbe almamaya özen göstermelisiniz. Zaten bu koşulları da uyguladığınız taktirde implant tedavinizin, hayatınızın sonuna kadar sürmemesinin hiçbir sebebi yok.

Aslında bu konu da doğrudan yazının başında bahsetmiş olduğum “implant tedavisinin günümüzde oldukça sık yapılması” konusuna geliyor. İnsanlar dişlerine gereken önemi vermediği ve hem sağılığına hem de dişlerine zarar veren alışkanlıklara sahip oldukları için tedavi ömürleri uzun sürmeyebilir, ve hayatları boyunca oldukça diş sıkıntısı çekebilirler.

Siz siz olun, dişlerinize gereken önemi verin ve onlara iyi bakın. Sonrasında ise yapmanız gereken tek şey gülümsemek olacaktır. Hepinize mutlu gülümsemeler…